Teleskopická sedlovka je po kotoučovkách a nášlapných pedálech jedním z dalších zásadních komponentů, které dokážou navýšit užitnou hodnotu kola, a zdaleka už to neplatí jen pro enduro nebo trailbiky. V XC pelotonu jich je čím dál víc, E-SUV třída je využívá pro snadnější nastupování a ušetřen nezůstal ani gravel. Hmotnost je pak jediným protiargumentem, jímž odpůrci oponují, byť už ani tohle není až tak markantní.
Jistě, teleskopku vážící 700 i víc gramů asi na kole nechce každý, ale když může mít i jen něco přes 300 gramů, pak je to na zvážení. Fox aktuálně přichází s rozšířením své řady odlehčených teleskopických sedlovek Transfer SL o modely s vyšším zdvihem 125 a 150 milimetrů. Tedy žádné snížené zdvihy kvůli úspoře hmotnosti, ale plnohodnotný zdvih (pro trail a XC), kdy jen enduro se svými hodnotami atakujícími dvoustovku je jakousi pomyslnou metou.
Sedlovky Transfer SL jsou zhruba o 25 % lehčí než jejich sestry bez SL přívlastku a v průměru 27,2 mm mají zdvih 50 nebo 70 milimetrů, při hmotnosti startující na 327 gramech. Průměr 30,9 mm už nabídne zdvih 75 nebo 100 milimetrů a logicky největší průměr 31,6 mm má zdvihy 75, 100, 125 a 150 (437 g) milimetrů. Mechanické provedení fungující díky vnitřní ocelové pružině nabídne zajištění pouze nahoře a dole, nelze tedy volit libovolnou pozici sedla, jako u standardní hydraulické varianty se vzduchovou pružinou. Kvůli co nejnižší celkové délce, aby neomezovala zasunutí do rámu, je ovládání utopené v trubce sedlovky, takže bovden vyčnívá jen minimálně. Nechybí jednoduché nastavení sklonu sedla dvojšroubovou kolíbkou, ovšem ta není spuštěna tak dolů jako u foxí klasiky. Samozřejmostí je nabídka černého Performance i Kashima Factory provedení a ceny se pohybují od necelých devíti do třinácti tisíc, dle průměru a provedení Performance či Factory.