Možná vás může zmást, že v nabídce Stevens nefiguruje kategorie tolik dnes oblíbená – gravel. Proč tomu tak je? Znamená to, že výrobce z Hamburku takzvané „štěrkolety“ jednoduše nenabízí? Dnes v tom chceme udělat pořádek jednou provždy, aby výběr vaše nového kola byl co nejlepší.
Může se zdát, že pojem gravelbiků dnes silně zastiňuje klasická cyklokrosová kola. Jak by se jich však mohl Stevens vzdát, když se právě z těchto závodů pyšní mnoha vavříny a kola jako Super Prestige jsou více než respektována, nejen mezi závodníky, kde je sedlají mistři světa. Jiní výrobci však s oblibou píší, že cyklokros je dnes již někde za zenitem a gravel je vlastně jeho potomek, nástupce. Marketingová oddělení dokáží vymyslet různé věci, ale kde je středobod pravdy? Vše začíná především u konstruktérů…
Obecně je cyklokrosové kolo bráno především jako závodní kolo, které nebere tolik ohledu na komfort, neuhne rámem při sebesilnějším záběru do pedálů ani o píď a snadno se hází na rameno. Geometrie je zaměřena na silovou jízdu, kolo je hbitější, s ostrým řízením. Poznávacím znakem mohou být také lehčí převody – jezdí se často v blátě při menších rychlostech.
Gravel představuje posed uvolněnější, komfortnější, příjemný na delší cesty. Jde o univerzálnější kolo, potěší i rekreační jezdce a často je připraveno poměrně slušně i na silnici.
Stevens svojí nabídkou oba dva světy geniálně protíná. Ač pojmenování kategorie nahrává cyklokroskám, tak především hobby modely, jakými jsou Tabor, Gavere a Vapor, vynikají univerzálností a mohou sloužit jako jedno kolo pro všechno. Chleba se láme u modelů Prestige a především Super Prestige, což je vyloženě závodní zbraň s excelentními schopnostmi, které tento CX model předurčují ke sbírání vavřínů.
Sečteno a podtrženo, Stevens umí zúčtovat svoje znalosti z cyklokrosu natolik dobře, že část nabídky staví tak, aby kola svými vlastnostmi uspokojila nejeden požadavek jezdce. Stačí zvolit vhodnou velikost rámu a případně výplety přezout na pláště s jinou šíří a dezénem, dle vlastní potřeby. Rámy a vidlice jsou na takové zásahy připravené, průchodnost je zvětšena nejen pro obutí, ale také pro bláto, když se počasí neptá. S tím souvisí i příprava pro blatníky a doplňky, tedy kromě vyloženě závodních TOP modelů.
Proto se za námi zastavte, prohlédnout a osedlat stávající i nově příchozí kola z kolekce 2019. Zažít na vlastní oči a kůži, jak Stevens zúročuje svoje zkušenosti je k nezaplacení!
Martin Kuška
Další info:
www.cyklosvec.cz
Fotogalerie Stevens 2019:
«