Bosch jako fenomén v oblasti automotive průmyslu nezaostává ani v rámci relativně nového odvětví pohonů elektrokol. Spíše naopak, nastavuje kvalitou svých produktů, inovativností a nedostižnou podporou a systémem servisu laťku úplně nejvýše, takže v těchto ohledech se s ním mohou ostatní výrobci jen nesnadno srovnávat. Pojďme se v kostce podívat, jaké novinky byly představeny v rámci školení BOSCH 2025
Aplikace FLOW je nyní klíčovou součástí ekosystému, umožňující uživatelům upravit nastavení elektrokola podle jejich preferencí. Novinkou je demoverze aplikace, která může být použita v prodejnách k ukázkám zákazníkům, což zjednodušuje proces prodeje a zvyšuje informovanost o funkcích aplikace.
Pokud jde o porovnání výkonu motorů, motory CX a SX mají maximální výkon prakticky shodný, přičemž výkon závisí na kadenci šlapání. V praxi je lepší vyšší kadence pro prodloužení dojezdu. Nové diagnostické nástroje umožňují sledovat, jakou kadencí jezdí majitel kola nejčastěji.
Jízdní režimy nyní umožňují nastavit až čtyři různé režimy pomocí aplikace FLOW, což přináší širší možnosti přizpůsobení pro různé jízdní podmínky, včetně režimu pro speed pedelec. K dispozici je také nový asistent pro rozjíždění do kopce, který pomáhá uživateli při startu na stoupáních.
Nový motor CX Gen. 5 přináší tišší jízdu díky novému ozubenému kolu z plastu, které nahrazuje kovové, ale má stejnou trvanlivost. Dalšími vylepšeními jsou nižší odpor šlapání po vypnutí motoru a přidaný třetí INS senzor, který v reálném čase upravuje výkon motoru podle nastavené pomocné síly. Tato změna zajišťuje přirozenější pocit z jízdy a šetření baterie.
Motory druhé generace lze zakoupit jako repasované se slevou, přičemž procházejí stejnou kontrolou jako nové a musí splňovat stejné parametry výkonu. Repasované motory je nutné objednat zvláštní cestou a musí být naprogramovány pro konkrétní kolo.
Magnety pro měření otáček se standardně montují na kotouč zadní brzdy, ale pro Smart systém se používají i varianty pod ventilkem nebo v ráfku (u některých výrobců, jako DT Swiss).
E-shift, systém automatického řazení, spolupracuje s výrobcem TRP a pomáhá optimalizovat řazení pro maximální dojezd. Tento systém lze vypnout a očekává se propojení s novinkou od Shimano v roce 2026.
Baterie Powertube jsou nově dostupné ve verzích 600 a 800 a mají stříbrné ekologické obaly. Používají nové články s vysokou hustotou, jaké se používají i v automobilech Tesla. Systém uchycení baterií byl také upraven, takže tyto baterie nelze zaměnit s jinými ani v rámci Smart Systému.
Pokud jde o údržbu baterií, není potřeba se obávat paměťového efektu, takže je možné baterii dobíjet kdykoliv, i když se pouze mírně vybila. Baterie by měly být skladovány při teplotě nad 10°C a ideálně při 60% nabití.
Při kontrole podezřelých baterií, zejména těch, které byly repasovány třetími stranami, doporučujeme používat nástroj dostupný na stránkách Bosch pro kontrolu baterie.