S rozvojem elektrických pohonů nastala renesance pevných horských kol, ne každý si může dovolit hned drahý celoodpružený ebike, hardtailům motory dodaly větší atraktivitu a použitelnost v terénu.
Především pomohla plusková kategorie, původně určená hlavně na enduro ježdění. Díky extra tlustým plášťům a větším zdvihům si užijeme více zábavy. Stevens u celé řady E-Hardtail montuje tlustší gumy a to už několikátou sezonu.
Poslední generace ebiku E-Cayolle+ se oproti předchůdci výrazně odlišuje. Především baterie už není klasická polo integrovaná, ale zcela ukryta v rámu. Ten má i trochu jiný tvar, což je vidět především v přední části. Nový model má výrazně zalomenou horní trubku s velkým slopingem, celkovou dominantou kola je trubka spodní o mohutném průměru. Skrývá nejnovější integrovanou baterii Bosch Power Tube s kapacitou 500 Wh. Baterii lze v případě potřeby vyjmout za pomoci složeného madla, nabíjet se samozřejmě dá hned na kole, zakrytovaný konektor naj deme aty picky na boku sedlové trubky.
Středový motor Bosch je chráněn ze všech stran, tedy i ze spodu. Jedná se o stejný design jako o předchůdce, tady Bosch jede již v osvědčeném provedení. Motor má točivý moment až 75 Nm, jedná se o nejsilnější verzi CX. Nové Stevensy již mají ovladací displej Bosch Purion v kompaktním provedení na levé straně řídítek. Na výběr je ze čtyřech režimů, včetně speciálního MTB. Také při chůzi lze využít tlačítko walk.
Geometrie rámu je až na detaily stále stejná, nový model má jen o něco výše horní trubku. Sedlový úhel rámu je 74,5 stupně, tedy přizpůsoben dobře pro výjezdy. Hlavový úhel je více položený pro ideální vedení ve stopě, především ve sjezdech. Tahle kombinace úhlů se hodně používá u moderních horských kol a je to výborný kompromis pro vyvážené jízdní vlastnosti.
Rám je svařen z hliníkové slitiny řady 6061 a dvakrát zeslabován. Odpružená vidlice Suntour disponuje zdvihem 120mm a je vzduchová, páčka blokace je umístěna na řídítkách. Hydraulické kotoučovky Shimano mají 180mm kotouče na obou kolech, pro co největší účinnost. Převody jsou 1x10, s převodníkem Bosch 16 zubů, což dává reálných 40. Kazeta je 10ti rychlostní, 11-36. Řazení je páčkové Shimano Deore, přehazovačka SLX a brzdy BR MT400 patří do řady Acera. Robustní rám a váha motoru potřebují kvalitní kola, zde se jedná o náboje Shimano Deore na ráfkách Sun Ringlé. Pl&aacut e;ště impozantní šíře 2.8 nesou legendární Nobby Nicy od Schwalbe. Model 2018 získal letos ocenění „Komforttipp“v prestižním magazínu EMTB. Byla chválena geometrie a bezpečná jízda ve stopě se skvělým ovládáním. E-Cayolle+ je již pokročilým ebikem, který nebudete chtít pustit z rukou. Ani vás nezachvátí touha po něčem lepším, protože tahle koncepce vám prostě musí učarovat. Komfortní jízda na tlustých gumách je jen jeden kamínek z mozaiky zážitků zprostředkovaných tímto úžasným strojem. Nový model má i skvělou neonovou barvu, možná na fotkách tak nevynikne, ale v r eálu je to nádhera a nemusíte se obávat, že by vás třeba nějaký chodec, či auto přehlédli v šeru. Ebike váží 22,9 kg, nosnost má až 140kg a prodává se ve čtyřech velikostech. Cena STEVENS 2019 E-CAYOLLE+ 27,5" je 77 990 Kč a je již v prodeji.
Mike Koukal
«